Ozeha: Dizajn s feedbackom – Destinacija: Sesvete

Ove godine obilježavamo osamdesetu obljetnicu osnutka Oglasnog zavoda Hrvatske (Ozeha), jedne od prvih i najvećih oglašivačkih agencija u Jugoslaviji, koja je postavila temelje modernog marketinškog komuniciranja na ovim prostorima.
Izložba Ozeha: Dizajn s feedbackom – Destinacija Sesvete četvrta je inačica dugoročnog istraživačkog projekta posvećenog Ozehi. Prva izložba, održana 2016. u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva, afirmirala je Ozehu kao dio nacionalne kulturne baštine, prezentirajući rijetke sačuvane radove njenih dizajnera i otvarajući prostor za nova istraživanja. Kasnije postavljene izložbe u Rijeci i Sisku fokusirale su se na suradnju agencije s industrijskim gigantima poput 3. maja, Rafinerije nafte Rijeka, Željezare Sisak i Segestice. Stručnu koncepciju izložbe potpisuju Alira Hrabar Bekar i Slavko Henigsman, dok su istraživački doprinosi Renate Ladović Meštrović i Damira Fofića obogatili interpretaciju trajnog utjecaja Ozehe na vizualni identitet domaćih i regionalnih brendova. Izložba pruža jedinstveni uvid u razvoj kreativnih procesa, agencijskih praksi i estetskih standarda koji su oblikovali tržišnu komunikaciju i dizajn kroz desetljeća.

Ozeha je bila košnica svih tada prisutnih marketinških aktivnosti, najnovijih ideja i informacija, bila je inkubator za one koji su stjecali iskustva, bila je i škola i poligon za one koji su u njoj radili jer su u praksi timskog rada dolazili do kvalitetnijih rezultata. Bila je učilište za klijente koji su s njom surađivali jer su usvajali nove trendove marketinga u praksi i bili kvalitetno predstavljeni. Bila je mjesto gdje je bilo dovoljno prostora i za vanjske suradnike da zajednički dijele i grade te vrijednosti. Efekti su bili vidljivi u medijima, javnosti, društvu i u gospodarstvu. – Igor Lah
Sesvetska inačica izložbe donosi nove uvide i do sada nepoznate materijale. U fokusu su etikete, plakati i ambalaža koje je Ozeha oblikovala za Badel i Sljeme od 1950-ih do ranih 1990-ih. Posebnu vrijednost izložbe čine rijetki reklamni spotovi, među kojima su i animirani oglasi s prepoznatljivim maskotama poput djevojčice Nare i Jankića, nastali u suradnji sa Zagreb filmom. Ti audiovizualni materijali svjedoče o sinergiji likovne umjetnosti, animacije i oglašivačke industrije, koja je bila zaštitni znak Ozehe.

Pij malo, pij dobro! i Domače je domače! – slogani koji su obilježili kolektivno sjećanje generacije X i daleko nadmašili lokalni kontekst Sesveta i Hrvatske, samo su dio nasljeđa Ozehe. Tijekom više od pola stoljeća rada, agencija je razvila profesionalizirani sustav oglašavanja i postala vodeća full-service agencija u regiji s više od 130 zaposlenika te podružnicama u Rijeci, Splitu, Beogradu, Sarajevu i Skopju. Zahvaljujući multidisciplinarnom pristupu i inovativnim metodama, pozicionirala se kao pionir strateškog oglašavanja, integrirajući dizajn, copywriting i audiovizualnu produkciju.
Izložba je dio dugoročnog projekta očuvanja i promicanja sesvetske industrijske baštine.
Virtualna šetnja izložbom Ozeha: Dizajn s feedbackom – Destinacija: Sesvete